Presentació

L’ ESCOLA de PUNTAIRES de BARCELONA es dedica a l’ensenyament de tot tipus de puntes, des de les més elementals fins a les d’estil propi, ja sigui en les tècniques de coixí o agulla, tant del nostre País com de gairebé de la resta d’Europa. En són exemples en coixí les puntes belgues, angleses i italianes, i en agulla, les italianes i les franceses.

L’especialitat de l’Escola és la PUNTA de BARCELONAcreada al segle XX per les seves fundadores, les germanes Raventós. Es tracta d’una punta elegant i original de característiques pròpies.

Els coneixements i les investigacions de les esmentades germanes Raventós, les portaren a publicar el llibre ” PUNTES “ un ampli tractat de les dues tècniques.
En l’ànim de l’Escola està combinar, en una perfecta simbiosi, d’una banda la promoció de les puntes a l’AGULLA i al COIXÍ, per tal d’evitar que es perdin definitivament les més belles i antigues tècniques, i d’una altra la formació de puntaires capaces de crear nous punts i nous dissenys.

Aquest mateix fou l’esperit de les germanes Raventós, conegudes com “les senyoretes” en iniciar la nova Escola, i l’esperit amb què el 1952 reberen, amb motiu de la celebració del Congrés Eucarístic, l’encàrrec d’elaborar unes tovalles per l’altar major de la catedral de Barcelona, combinant la punta a l’agulla i la punta al coixí. El resultat fou una peça amb caràcter propi, nou i diferent, que donà origen al que aleshores es batejà com a “Punta de Barcelona”, reconeguda arreu del món.

Des fa anys l’Escola de Puntaires de Barcelona és considerada con la Universitat de les Puntes, ja que es dedica a l’ensenyament de la major part de les puntes que es fan a Europa. Els seus treballs són reproduïts en llibres i revistes de tot el món.